BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Tai Dievas yra ar ne?

Štai jums atsakymas: Vokietijos matematikai 62 proc. tikslumu įrodė, kad Dievas egzistuoja. Apie tai skelbia mokslinis leidinys “P. M. Magazin”.

Mokslininkai iškėlė hipotezę “Dievas egzistuoja” ir pamėgino atsakyti į tokius klausimus:

Kokia yra tikimybė, kad Dievas sukūrė Visatą?

Kokia yra tikimybė, kad evoliucija Žemėje įvyko Dievui dalyvaujant?

Kokia yra tikimybė, kad gėris neatsiejamas nuo Dievo?

Kiekvienas teigiamas atsakymas - taškas Dievo egzistavimo hipotezei, o kiekvienas įtikinamas paaiškinimas, nesusijęs su Dievu, mažina Dievo egzistavimo tikimybę.

Galiausiai mokslininkai, tiesa, tik 62 proc. tikimybe, įrodė, kad Dievas egzistuoja.

Kai kurie teologai ir filosofai ieško alternatyvos ir remiasi dvasininko ir matematiko Tomo Beiso (Tomas Bayes) formule. Buvo atlikti tyrimai ir skaičiavimai penkiose stambiose kategorijose: kosmoso atsiradimas ir susiformavimas, evoliucija, gėris ir blogis bei religiniai postulatai.

Atlikę visus skaičiavimus mokslininkai teigia, kad yra 62 proc. tikimybė, jog Dievas egzistuoja.

Bet nesinervikit, ateistai! Štai kitas mokslininkų atsakymas, kuris jums turėtų patikti: ne Dievas sukūrė pasaulį.

Savo naujoje knygoje mokslininkas Stephenas Hawkingas sako, kad ne Dievas sukūrė pasaulį. Profesorius S. Hawkingas mano, kad Didžiojo sprogimo ir fizikos dėsnių dėka atsirado mūsų planeta: „Gravitacijos dėsnio dėka visata gali susikurti iš nieko”.

„Spontaniškas pasaulio susikūrimas rodo, kad egzistuoja kažkas, iš kur atsirado pasaulis, iš kur atsiradome mes”.

Knyga, parašyta kartu su JAV fiziku Leonardu Mlodinowu ir išleista rugsėjo 9 d., imasi užginčyti I. Niutono teiginį, kad pasaulį turėjo sukurti Dievas, todėl, kad jis negalėjo susikurti iš chaoso.

Jis remiasi planetos ne iš Saulės sitemos atradimu 1992 m. „Tai padaro sąlygas - Saulę, atstumą tarp Žemės ir Saulės, Saulės masę - ne tokias ypatingas ir būtinas.”

Tai kokias galim daryti išvadas?

Kokias norim, tokias darykim - tuo klausimu mokslas mums nepadės.

Svarbu, kad tvirtai tikėtume savo tikėjimu ir naikintume tuos, kurie tiki ne taip ir atlieka visai neteisingus ritualus. Tikėjimas - jau reali jėga, ne hipotezė ir ne vaiduoklis. Turiu galvoje - organizuotas, viena kryptimi paleistas minios tikėjimas.

Kitas gyvenimas

Patiko (0)

Rodyk draugams

Komentarai (20)

angle_ligone2010-09-23 08:40

Aš netikiu Dievu, bet tikiu savimi, tikiu žmogaus galia įveikti visus sunkumus, tobulėti, tikiu, kad gėris sugrįžta ratu atgal taip pat, kaip ir blogis. Tikiu, kad kiekviena minutė žmogaus gyvenime yra svarbi ir reikia ją nugyventi kuo naudingiau. O naudingumas slypi gebėjime suteikti džiaugsmo kitiems žmonėms, padėti jiems, skleisti gėrį. Visam tam suvokti ir tuo tikėti man nereikia nei Dievo, nei kunigų, nei represyvios Bažnyčios struktūros.

laiskaiiniekur2010-09-23 10:31

As Dievu tikiu, nes jis yra viska organizuojanti jega…galima Ji ir kitaip vadinti,bet nuo to niekas nesikeis,o gausis tik zodziu zaismas…Tai,kad ,,zmogus kilo is bezdziones”…idiotiskiau ir skambeti negali…bet kiekvienam-savo…O kas liecia Baznycia-tai ten taip pat ne sventi sedi…

niutonas LT2010-09-23 12:49

parašei kaip tikras fizikos nežiniukas:)) privėlėi dėsniu kurių pats nesupranti…

Meb_Ledi2010-09-23 14:26

Na įdomu, kai mokslas bando įrodyti Dievas yra ar ne,
Tačiau, manau tai galima palikti kiekvieno įsitikinimams.
Aš asmeniškai tikiu, ir kodėl netikėjus?

Petras2010-09-23 15:35

Visažiniui Niutonui. Tiesą sakant, nieko aš neprivėliau, nes nieko kaip ir nerašiau - paprasčiausiai sugretinau du spaudos pranešimus. Jaučiau, kad susierzinsi, bet tiek to… :))))

lukas2010-09-23 15:52

Nieko keisto, jeigu žmogus pasaulį suvokia kaip kūrinį, evoliuciją - kaip kūrybos procesą, tos kūrybos variklį - kaip suasmenintą Kūrėją arba Dievą. Man ir pačiam taip suvokti pasaulį yra lengviau, be to, toks tikėjimas neprieštarauja mokslo žinioms.

Suprantu, kad yra žmonių, kurie linkę tikėti biblinėmis pasakomis apie tai, kaip Dievas darė pasaulį šešias savaitės dienas, o septintą nuvargęs ilsėjosi. Na, tiek to, tegu būna, kad Dievas pirmiau padarė žemę, paskui ant jos uždėjo kažkokį kupolą, t.y. sferą su skylėmis dangaus šviesai praeiti… Juk yra žmonių, kurie tiki Kalėdų seneliais ir ufonautais. Bet kodėl taip yra, kad šitokio pasakų pasaulio gyventojai mokslinį požiūrį laiko beprotybe? Kodėl jie nebelaiko bepročiais Gallėjaus, ir Koperniko, kurie pirmieji pradėjo griauti vaikišką religijos sukurtą pasaulio modelį?
Juk tais laikais, kai vyravo biblinė statiška pasaulėžiūra, šitie žmonės buvo laikomi bepročiais, o Galilėjus vos neatsidūrė ant bažnyčios laužo. Aš manau, religijos fanatikai turėtų būti atsargesni su žodžiais.

raidelesekrane2010-09-23 17:27

“Svarbu, kad tvirtai tikėtume savo tikėjimu ir naikintume tuos, kurie tiki ne taip ir atlieka visai neteisingus ritualus. Tikėjimas - jau reali jėga, ne hipotezė ir ne vaiduoklis. Turiu galvoje - organizuotas, viena kryptimi paleistas minios tikėjimas.”

Aš nesu teisės specialistas, bet manau čia yra neapykantos ir smurto kurstymas religiniais pagrindais. O tai, kiek išneša mano logika, jau net yra baudžiama. O be to, tokia fraze tamsta save, ir visa dvasininkija stati į vieną lygį su prasigėrusiais, smirdančiais “forsais” ir “marozais” (jie irgi neperneša kitokių žmonių ir kitokio elgesio). Nors… Kai pagalvoji, koks skirtumas tarp kunigo ir “forso”? Abu nusišneka, abu netoleruoja kitokių ir abu manosi esą visažiniai ir abu nesuvokia, kad yra visiški kvailiai.

Be to, kas pasakė, kokie ritualai yra “teisingi”, o kokie ne? Tavo religija? O kas nusprendė kad ji teisinga, a?..

Ir galų gale, paskutinė man labai užkliuvusi vieta: “organizuotas, viena kryptimi paleistas minios tikėjimas.” . Norėčiau pridėti, kad ta viena kryptis yra į nubukėjimą ir faktų neigimą. O be to, šis sakinys primena ne ką kita, o sektos savireklamą. Nors pala… Kai prisimeni istoriją, tai krikščionybė ir yra ne kas kita, o nuo Judaizmo atskilusi Kristaus sekėjų sekta.

Dar nuo savęs noriu pridėti, kad aš pats tikiu “aukštesniąja jėga”, tik vadinu ją Likimu ir nemanau, kad turiu vaikščioti į kažkokias apeigas ar priklausyti kažkokiai sektai, norėdamas, kad man Jis būtų palankus. Tiesiog gyvenu kiekvieną dieną, valandą ir minutę maksimumu ir tikiu, kad už tai Jis man atlygins. Beje, iki šiol ši logika manęs neapvylė. Beje, net po šio įrašo komentarais matau, kad ne aš vienas panašiai mąstau (angle_ligone).

P.S. Gavosi gan nerišlus komentaras. Matyt nuvargau per aukštosios matematikos paskaitą…

Petras2010-09-23 18:06

Gerbiamosios raidelesekrane, jūs mąstote lygiai taip pat, kaip ir aš - viena kryptimi nukreiptas tikėjimas tikrai veda į bukumą ir faktų neigimą, tai yra bet kurios religijos (įskaitant ateizmą) esmė. Tai - visų “šventųjų” karų variklis…
Bet va - jūsų komentaras tikrai išėjo nelabai rišlus. :))
O sektų reklamuoti aš negaliu, nes esu nereligingas ir religiją laikau masių valdymo forma ir žmonijos skaldymo priemone. Tai yra viena kryptimi nukreipto minių tikėjimo jėga - naikinti kitaip galvojančius ir apiplėšti kitas tautas tikėjimo pretekstu. Religija ir juodaskverniai yra pašaukti būtent tam. Mano ironija yra skirta fanatikams ir fanatizmui.

raidelesekrane2010-09-23 18:42

Tada turiu pripažinti savo klaidą ir giliai atsiprašyt dėl savo komentaro. Nesu skaitęs daugiau Jūsų įrašų ir nesupratau, kad tai ironija. Tikrai apgailestauju. Nes dabar supratau, kad mūsų požiūriai iš esmės kaip ir sutampa ir prieštaravimui pagrindo nebuvo.

asujumis2010-09-23 18:56

o kas negerai su ateizmu?

Avenante2010-09-23 19:33

“Svarbu, kad tvirtai tikėtume savo tikėjimu ir naikintume tuos, kurie tiki ne taip ir atlieka visai neteisingus ritualus.” - iš kur jūs žinote, kurie ritualai yra teisingi ir kurie ne? Kiekvienas žmogus remiasi savo širdimi. Ar jūs čia jau apie kenksmingumą kitiems? :)

Petras2010-09-23 20:15

Kas negerai su ateizmu? Tiesą, sakant pats ateizmas kaip tikėjimas niekam nėra pavojingas. Mano manymu, pats tikėjimas apskritai niekam nekelia jokio pavojaus. Štai mano kaimynė tikėdavo, kad akmenys auga (pavasarį nurenki, o kitą pavasarį jų vėl prisidauginę), bet nei mums, nei kitiems jos tikėjimas nei kiek netrukdė. Ta kaimynė mūsų neversdavo tikėti, kad akmenys auga, o mes jos neversdavome tikėti, kad akmenys neauga - tik išlenda iš žemės vis nauji. Mes visai gerai sugyvenome.

Taigi pavojingas yra ne tikėjimas, o religija - viena kryptimi prieš kitus nukreiptas masių tikėjimas. Tai dar vadinama fanatizmu. Ir visai nesvarbu, ar tai krikščioniškas, ar ateistinis fanatizmas. “Moksliniai ateistai” su kitatikiais elgėsi nei kiek ne geriau, kaip jų pirmtakai inkvizitoriai.

Tikriausiai reikėtų paaiškinti, kad aš skiriu ateizmą kaip religiją ir laisvamanybę kaip pasaulėžiūrą. Jeigu ateizmu laikai tik pasaulėžiūrą be Dievo, tai aš prieš jį absoliučiai nieko blogo negaliu pasakyti. Bet ateizmo sąvoka paprastai asocijuojasi su priešiškumu tikėjimui į Dievą, dar visai neseniai jis buvo tapęs labai žiauria religija (kaip ir antra krikščionybė, tik vėliau atėjusia), todėl dabar ir patys laisvamaniai save labiau linkę vadinti ne ateistais, bet laisvamaniais ar “pasaulėtinės kultūros” žmonėmis.

Norint suprasti šitą problemą, reikia skirti asmeninį tikėjimą nuo religijos - žmonių valdymo formos,kuri pasireiškia kaip organizuotas viena kryptimi nukreiptas tikėjimas. Jeigu mano kaimynė tiki, kad akmenys auga arba kad Marijai vaiką įtaisė pats Dievas, tai dar nereiškia, kad ji eis prieš kaimynus, kurie tuo netiki. Konfliktui prieš kitatikius sukelti neužtenka paties tikėjimo - reikia dar ir organizuojančios struktūros, t.y. bažnyčios. Taigi ne pats tikėjimas kelia “šventuosius” karus ir eretikų persekiojimus, bet religinė organizcija. Juk ir šiandien daugelis tiki pasaka apie daugiavaikės Marijos nekaltybė plėvelę, bet jie nebeuždaro kitatikių vienuolynų rūsiuose ir nebelupinėja gyviems nagų. Tikėjimas išliko, inkvizicijos - nebe. Vadinasi, ne tikėjimas buvo inkvizicijos priežastis.

Iš nesenos istorijos žinome, kad prieš kitus nukreiptas ateizmo tikėjimas irgi gali tapti religija ir - labai žiauria religija.

O laisvamanybė kaip pasaulėžiūra nieko dėta. Mano galva, tikrai laisvas nuo prietarų ir laisvai mąstantis žmogus nėra nusiteikęs prie kitokį tikėjimą. Pažįstu nemažai žmonių (ir pats jiems priklausau), kurie Dievą suvokia kaip galimą prielaidą (organizuojančią jėgą, dėsnį, suasmenintą kūrėją - tai nesvarbu), bet - ne daugiau. Jie nepasiduos tikėjimui, kad kiti būtinai turi pasaulį suvokti taip, o ne kitaip. Jie nepirš kitam ir savo prielaidos, kad jokios kuriančiosios jėgos nėra. Pasaulio suvokimas - kiekvieno asmeninis reikalas.

Aš, pavyzdžiui, pasisakau tik prieš organizuotą bažnyčios melą ir jos psichologinę prievartą. Lygiai taip pat - prieš organizuotą ateizmo religijos melą ir prievartą.

Patikėkite - pats tikėjimas žmonių nekiršina, tai daro tam tikros žmonių tikėjimu (įskaitant ir ateistinį) manipuliuojančios organizacijos. Beje, ir “šventųjų” karų tikrasis motyvas būdavo ne tikėjimas, o kur kas žemiškesnis siekimas apiplėšti kitas tautas ir pralobti. Beje, šiuolaikinių pasaulietinių karų tikrasis motyvas irgi būna ne tas, kuris deklaruojamas - tai toli gražu nesiekimas demokratijos ir žmonų teisių, bet atvirkščiai - apiplėšti tuos žmones, atimti jų naftą, pavergti juos pačius. Žmonės paprasčiausiai kvailinami, spekuliuojant jų tikėjimais, patriotizmu ir panašiais jausmais.

Petras2010-09-23 20:28

Avenante, kiekvienas fanatikas žino, kad jo vienintelio tikėjimas yra teisingas, o visų kitų - ne. Pavyzdžiui, užkietėję katalikai žino, kad stačiatikių ritualai yra neteisingi, o stačiatikiai žino priešingą dalyką - teisingi yra stačiatikių, o ne katalikų ritualai. Eikim toliau. Bažnytininkai žino, kad Dievas yra, nes “taip parašyta”, ateistai žino, kad Dievo nėra, nes “taip įrodė mokslas”.

Tame straipsnyje aš kalbu už tuos ir už tuos fanatikus.

asujumis2010-09-23 20:49

ne, ateizmas nėra tikėjimas ar religija. tai gyvenimo filosofija, kad nėra nei dievo, nei dievybių. aš nesu nusistačiusiu prieš tikinčius žmones ir jų religijas, bet tiesa ta, jog tikėti, kad kažkas kitas valdo tavo gyvenimą yra šiek tiek paika. ir tiesa ta, kad tokie dalykai visada ir liks diskutuojami, nes atsakymo paprasčiausiai nėra.

Petras2010-09-23 21:01

Na štai, asujumis, jau ir nebegalime susišnekėti. Aš aiškiai apibrėžiau, ką laikau pasaulėžiūra, o ką - ateizmo religija, nežiūrint į tai, tu nesiklausai ir kalbi iš savo tikėjimo: ateizmas - ne religija, nors tu ką. Dar visai neseniai ateizmo fanatokai persekiojo tikinčiuosius, o truputėlį anksčiau vien tik už religines pažiūras veždavo į gulagus, bet ateizmas vis tiek - ne religija ir neturėjo savo inkvizicijos. “Moksliniai ateistai” buvo sukūrę savo stabus ir vertė juos garbinti, buvo sudarę visą garbinimo ritualų sistemą, patys šnekėjo apie “asmenybės kultą”, bet juk to nepripažinsi. Gyvenk savo šventuoju tikėjimu!

Beje, aš nenusiteikęs ginčytis su jokiais tikėjimais - nei su ateistiniais, nei su bažnytiniais. Argumentų ir logikos kalba tikėjimams neegzistuoja, tai jau ne mąstymo, o jausmų sfera. Tikėjimų išpažinimais aš neužsiimu.

Krestis2010-09-25 16:34

Tikintieji tiki, kad Dievas yra, bet žino, kad tiki. Ateistai tiki, kad Dievo nėra, bet savo tikėjimą laiko žinojimu. Ateistai įklimpę labiau.

jakatau2010-11-26 15:55

aisku, dieva galima pakeist caku norisu ir tada krikscionys suzinos kad pasauli galejo sukurt ir jis.arba marilyn manson

2011-11-26 14:10

sakykit o kuris dievas yra geresnis ar jezus ar alachas arkoks šiva irkurioj vietoj jie buna

2011-11-26 14:14

aš parašiau komentara bet neleido komentuot kodel

2011-11-26 14:14

tikrai nerašiau

Rašyti komentarą

Tavo komentaras