BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Mylėk (artimą kaip) pats save

Šį kalambūrą radau Kinder puslapyje. Autorius rašo:


 


“Gyveno kažkada toks keistuolis, kuris mokė mylėti artimą taip, kaip patį save. Nukryžiavo jį.
Kadangi nesu didelis Naujojo Testamento žinovas, tai nežinau ar mokė jis kaip mylėti save.
Tikiu, kad neišmokus mylėti savęs, sunkiai seksis mylėti kitą. Jeigu nevertinsi savęs, ar tikrai galėsi vertinti kitą.
Jeigu nurašai save, nes nesi turtingas, tai nurašai ir visus, kurie nėra turtingi.
Jeigu nurašai save, nes nesi graži, tai nurašai ir kitus, kurie nėra pakankamai gražūs.
Jeigu nurašai save, nes pridarei klaidų, tai nurašai ir kitus, kurie padarė klaidų gyvenime (o kas jų nepadarė?)
Kiekvienas trūkumas, kuris neleidžia mylėti savęs, neleis mylėti kitų, kurie jį turi. Ar gali norėti, kad kas nors kitas tave mylėtų, kai nemyli savęs? Ar turėsi slėpti nuo kitų tai, ko savyje nemyli, tam kad tave mylėtų?”

 

Nors autorius teigia, kad “nėra didelis Naujojo Testamento žinovas”, bet jis puikiai suprato kažkada gyvenusio keistolio atneštos Gerosios Naujienos esmę - tik mylėdamas, o ne niekindamas save, gali mylėti ir kitą. Ir pats Tėvas mus myli besąlygiškai - Jis lietų siunčia ir teisiesiems, ir neteisiesiems, jos sukurta saulė šviečia ir “geriečiams”, ir “blogiukams”. Tėvas neskirto žmonių į tokius ir šiokius, Jis laukia visų sugrįžtančių, mes visi - tobiliausi ir mylimiausi Jo kūriniai. 

Kodėl negalėtume pažvelgti į save Tėvo akimis? Kodėl nepasakius: aš tobulas, unikalus, nepakartojamas? Aš dar mažas, bejėgis, bet augu ir būsiu stiprus, aš senas, bet gyvas ir daug ko išmokęs, aš vargo pripaustas, bet moku taip prisitaikyti, kaip niekas kitas… Ką tobulesnio esate matę?

Man Tėvas suteikė laisvę klysti ir suklydus grįžti pas Jį. Taip, nuolatos darau blogus sprendimus arba, dar blogiau, aklai palūstu svetimiems sprendimams ir atmetu Tėvo dovanotas teises pasirinkti, bet ir atmetęs Jo dovanas, aš esu pats tobuliausias Jo kūrinys. Kas gali būti daugiau už Meilę?

Kodėl mes atmetam Meilę ir renkamės teologų plepalus apie savo “netikusią prigimtį”, apie kūną kaip “nuodėmių šalitinį”, apie tariamą “prigimtinę nuodėmę”, dėl kurios mes negalim apsieiti be kunigų tarpininkų? Kam mums eiti į “Dievo namus”, jeigu visas pasaulis - Dievo namai, kur mums keliauti, jeigu patys gyvenam Dieve lyg vandenyne žuvys?

Kodėl mes paleidžiam iš rankų šitokį šansą ir pasirenkam negyvus bažnyčios stabus, kodėl vietoj to, kad mylėję save, pasirenkam kunigų ir Rašto aiškintojų paskirtą saviplaką?

Sidabriniai bažnyčių varpai skamba taip garsiai, kad neišgirdom Gerosios Naujienos.

Štai ją sako žmogus, kuris nelaiko savęs Naujojo Testamento žinovu.

Pristabdykit bažnyčių varpus, išjunkit vargonus, sustabdykit kunigo vedamą minią.

Paklausykit, štai visa Naujiena: mylėk (artimą kaip) pats save.

Rodyk draugams

Komentarai (13)

Anonymous2006-06-29 14:04

Nors ir esu sąmoniningai pasirinkusi katalikybę, nesilaikau tų tradicijų,kurių kaip ir privaloma būtų laikytis. Neseniai keliavau po Žemaitiją, aplankiau pakeliui kaimų ir miestelių bažnytėles, tylias ir ramias, orias ir didingas…Užsukau į Žemaičių Kalvariją, bandžiau bent jau apvažiuoti tas visas kalvarijas, bet… Pagailo man tų pamaldžių žmogelių, kurie bando jas visas apeiti, ant kelių suklupę pasimelsti.Jei Dievas prisakė mums mylėti save, tai jis neliepė kankintis ir žemintis…Ar ant kelių suklupę mes tegalime myleti save ir savo artimą? Juk klupėti nelengva, paskausta kūną ir nebesigalvoja apie meilę artimui, o tik apie klupėjimo kančią…ir mintys sukasi, kaip čia oriai atsikelti…

Mylėkime save nesižemindami, mylekime savo artimą kaip save, nuoširdžiai ir be kančių. Tada nereikės keliais ir nusižeminus eiti kalvarijas…

aralzero

Petras2006-06-29 19:29

Nepaprastai įdomu sutikti žmogų, kuris apsisprendė ir savo noru tapo kataliku. Iki šiol visi man žinomi katalikai, įskaitant mane, buvome nunešti kaip daiktai į bažnyčią, čia sutanuotas burtininkas apšlakstė stebuklingu vandeniu, o kai paaugome, mums buvo pasakyta, kad esame katalikai.

Neseniai vieno katalikų teologo knygoje radau parašyta, kad krikštu mes apsisprendėme… sekti Jėzumi.

Jeigu apsisprendėme, tai ne kūdikiai, jeigu sekti Jėzumi, tai ne stabmeldykloje.

O tu irgi kažkaip keistai apsisprendei. Gal ir apsisprendei, bet nelabai kalikiškai. Juk katalikas yra tas, kuris keliais rėplioja apie savo stabus, pliekia save ir garbina jų ekscelencijas, eminencijas ir šventenybes.

Redagavo Petras 2006-06-29 21:18

Anonymous2006-06-29 20:43

Na, čia tur būt stereotipas, kad jie visi keliais eina apie stabus. Visi tikrai neina.

Petras2006-06-29 21:16

Žinoma, kad stereotipas. Kalbu apie etaloninius, tikruosius katalikus, kurie gyvena pagal savo bažnyčios valdininkų sudarytus katekizmus. Manau, tokių kažkiek yra.

O dauguma mano pažįstamų katalikų apie stabus keliais tikrai neina. Tai normaliausi žmonės, kuriems visa ta magija ir ritualų absurdas - kažkelintoje vietoje.

Net keista, kad jie laiko save katalikais.

Jeigu, nusisukę nuo savo statulų, dar pažvelgtų savo akimis į Evangeliją, galėtų būti puikiausi Jėzaus bičiuliai.

Anonymous2006-06-30 12:18

(Išvalyta. davatka vis neatgauna pusisuvyros.)

Redagavo Petras 2006-06-30 14:43

Anonymous2006-07-02 15:29

Cha,cia as davatka be pusiausvytos ,manes ten dar vebuvo :) O va dabar gali trinti /Bet seip sutinku ,man patiko sitas rasinukas…Ir tikrai ,ko mes ten pries tas metalines saules sliauziojom?Bet ar ne vargsai kunigai ,kurie sitiek metu mano tarnauje jezusi …ir kas bus su jais? Nesuprantama….Jie jie nuosirdziai ….sudetingas dalykas ta Evangelija,sitiek skirtingai ja supratusiu zmoniu,o kurie teisus ,kurie ne neaisku lyg siol.

Petras2006-07-02 16:10

Evangelija ne toks sudėtingas dalykas, kaip atrodo jos neskaičiusiems žmonėms. Štai Jėzus sako: "Išvis neprisiekite." Kas čia sudėtingo? Arba: "Kai meldiesi, užsidaryk savo kamabrėlyje…"

Yra daugybė labai panašių ir paprastų vietų, kurių nebeįstengia suprasti tik kunigų, Rašto aiškintojų ir pastorių sukvailinti žmonės. Kai žmogui nuo mažumės į galvelę sudedamos religinės nuostatos, jie nebegali suprasti Jėzaus kalbų, nukreiptų prieš religiją. Prieinama iki tokios ribos, kai nebeįstengiama suprasti nė Evangelijos fabulos. Įdomumo dėlei galite aplinkinių žmonių paklausti, kas, jų manymu, pasmerkė Jėzų tokiai žiauriai ir žeminančiai mirčiai. Vieni tikriausiai sakys, kad Pilotas (nors tas nusiplovė rankas), kiti - kad žydai (nors pats Jėzus, jo ir jo brolių motina Marija irgi buvo žydė, nors žydai buvo artimiausi jo mokiniai ir didysis apaštalas Paulius…), treti tikriausiai trauks pečiais ir labai mažai kam apsivers liežuvis pasakyti tiesą - kad Jėzaus mirties nuosprendžio išreikalavo kunigai, Rašto aiškintojai ir jų valdoma davatkų minia.

Neseniai vienas kunigų garbintojas man išaiškino, kad Jėzų pražudė visai ne kunigai, Rašto aiškintojai ir religinga minia, bet… kažkokia abstrakti būtinybė.

O jei paklausit pažįstamų, už ką kunigai ir jų davatkos pasikėsino prie Dievo Sūnų, abejoju, ar bent keli žinos Evangelijoje aiškiai duotą atsakymą - už pastangas vaduoti žmones iš kunigų ir Rašto aiškintojų vergijos.

Ir šitie dalykai vyksta tautoje, kuri jau keli įšimtai metų laikoma evangelizuota.

Neteisinga manyti, kad kiekvienas žmogus vis kitaip supranta Evangeliją. Daugybė žmonių jos nė nė nesitengia suprati, o vietoj to perima religinę Evangelijos interpretacioją, kuria beveik 2000 metų užsiima imperatoriaus Konstantino reformuota saulės garbintojų bažnyčia ir nuo jos atskilusios mažesnės sektos.

Iš esmės yra du Evaneglijos skaitymo būdai - skaityti ją savo akimis, tokią, kokia parašyta, arba skaityti kunigų, Rašto aiškintojų ir pastorių priežiūroje ir jų pagalba aiškiems, paprstiems sakiniams klijuoti labai storus ir sudėtingus religinius pamušalus.

Anonymous2006-07-03 12:24

O kieno rašyta Evangelija ir kam ją reikėtų skaityti? Ką tokio blogo gali padaryti skulptūrėlė, prieš kurią atsistojęs žmogus meldžiasi? Tie straipsniai, kuriuose rašoma ne apie religiją, įdomūs skaityti, o religinės tematikos - persmelkti išankstiniu nusistatymu kitokiai nuomonei :)

Petras2006-07-03 12:46

Man tikrai nesvarbu, ar tu garbini skulptūrėlę, ar pinigą, ar poopiežių, ar kokį kitą stabą. Aš net nežinau, ar tu, bevardi anonime, apkritai esi. Aš tik liudiju, kas parašyta, o tu gali neskaityti. Tikrai, ko tu landžioji po šitą svetainę, kurioje tau nemalonu? Ko tau čia reikia? Perdaryti mane pagal savo fasoną?

Anonymous2006-07-03 13:16

Iš kur tiek pykčio? Nieko aš negarbinu, tiesiog pats kažkada mane čia pakvietei :)

Petras2006-07-03 14:05

Jokio pykčio tau nejaučiu, beveidi žmogau, aš net nežinau, kas tu esi. Jeigu kviečiau, tai žmogų, turintį savo vardą ir pavardę.

Puslapio viršuje yra perspėjimas, ko šiame puslapyje tikrai nerasit. Ieškok neieškojęs - jei nėra stabų, tai nėra.

Internete yra daugybė religinių puslapių, davatkos irgi leidžia asmeninius savo dienoraščius - eikite ten ir džiaukitės vieni kitų stabais. Tikrai nesuprantu, ko einate ten, kur nemalonu, - juk po to susierzinę šiepiat už nugaros savo dantis.

Deepblue2006-07-03 21:34

Esu gan jaunas zmogus. Kaip ir sakei nuo mazu dienu turiu ykaltą mamos nuomonę, kad Dievas yra bažnycioje, kunigai tarpininkai, taip pat, kad jei neini į bažnyčią nesi tikintis ir t.t. bet kai netyčiom užtikęs paskaičiau tavo straipsnius, visiškai susimaišiau. bet kuo daugiau jų perskaičiau daug ką supratau. Manau atvėrei man akis. Mamai pasakiau keletą tavo minėtų argumentų ir pasiūliau paskaityti kokį straipsnį, bet….. viską supratau… davatka…. Su pagarba ačiū!

Petras2006-07-04 13:48

Džiaugiuosi, kad atsiranda žmonių, kuriems priimtinas Jėzaus mokymas. O kas turi tvirtas religines nuostats, tų Gerąja Naujiena nesudominsi. "Žiūrėsite, bet nematysite, girdėsite, bet nesuprasi", - sakė Jėzus šitiems žonėms. Jie atsakingi už save, ir dėl jų nėra ko pergyventi.

O gal mėginti juos perauklėti?

"Jei kurioje vietoje jūsų nepriimtų ir nesiklausytų, išeidami iš ten nusikratykite dulkes nuo kojų, kaip liudijimą prieš juos" , - patarė Mokytojas savo mokiams, siūsdamas juos į pasaulį skelbti Gerosios Naujienos. Mk 6,11

Mūsų pareiga Gerąją Naujieną pranešti, Jėzaus priešų teisė atmesti. Jėzaus mokiniai niekada nerengė "šventųjų" karų, nėjo žudyti pagonių, nelaužė žmonių inkvizicijos mašinomis - taip darė arba tebedaro tik kunigai, Rašto aiškintojai ir jų apkvailinti žmonės.

Jėzaus mokiniai į Jo priešus turėtume žiūrėti atlaidžiai, gal su užuojauta, su viltimi, kad šitie žmonės gali bet kada atsiversti ir iš kunigų, Rašto aiškintojų bei davatkų stovyklos pereiti į Jėzaus pusę.

Rašyti komentarą

Tavo komentaras