BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Kūčių prietarai - Vakarienės parodija

“Nesuprantu,
kodėl negalima Kūčioms parsinešti plotkelio? - nustebo žmogus,
paskaitęs apie Kūčių plotkeliais ir kitais fetišiukais bažnyčios valdomas baimes. - Argi Jėzus nelaužė duonos, nedalino mokiniams ir nesakė, kad tai jo kūnas?”
Taip,
Jėzus laužė duoną, dalijo ją savo mokiniams ir sakė, kad tai jo kūnas.
Jis taip pat dalijo vyną ir sakė, kad tai jo kraujas.
Taigi jis
dalijo duoną, o ne magiškais burtažodžiais paveiktą ir stabmeldiškais
paveiksliukais išmargintą specialų plotkelį. Ir vyno nenešė į bažnyčią,
kad jį užburtų kunigas.
O kodėl mes negalėtume taip daryti -
valgydamas Kūčių (ir ne tik Kūčių) vakarienę, laužyti duoną, dalyti ją
artimiesiemes ir sakyti, kad ji - Jėzaus kūnas? Kodėl visada, valgydami
duoną, negalėtume prisiminti Jėzaus, kaip jis to prašė atsisveikindamas
su mokiniais ir mirdamas už mus visus?
Ak taip, sunku patikėti, kad paprasta ir magiškais ritualais nepaveikta duona galėtų būti Jėzaus kūnas!
Taigi plotkelis yra duona + magija.
-
Kalėdoms turiu ploktekį ir aš, - pasigyrė viena pažįstama. - Bet jo
nesieju su jokiais stabais ir magija. Paprasčiausiai nupirko kaimynė,
ir pasidėjau į stalčių.
- Jis tau joks fetišas ir tuo labiau - stabas?
- Tikrai ne, - užtikrino ji. - Plotkelis, ir tiek.
- Jeigu tai paprasčiausia duona, per pietus užsitepk uogiene ir suvalgyk prie kavos, - pasiūliau.
Ji tylėjo.
- Vadinasi, tai nėra tik duona, kad negali užsitepti uogiene ir suvalgyti? Tai nėra tik vaflis?
- Jeigu suvalgysiu, kas liks Kūčioms? - ėmė ji sukti uodegą.
- Kūčioms gali laužyti duonos riekę, dalyti ją artimiesiems ir sakyti,
kad tai - Jėzaus kūnas. Arba nusipirk vaflį - bus nerauginta duona.
- Iš tiesų gal ir taip…
- Po vakarienės gali dalyti vyną, kaip tai darė Jėzus, ir sakyti, kad
tai jo kraujas. Tai bus ir simbopliška, ir teisinga - juk visus metus
maitini šeimą, o duona mums yra tas pats, kas rytiečiams - ryžiai,
pareidama į namus iš darbo, parneši savo vaikams džiaugsmą, o tą vakarą
džiaugsmo simbolis tegu pabus vynas. O viskas, ką turim geriausio, mums
eina iš Jėzaus. Svarbu, kad prisimintume - jis tiek ir teprašė.
Mano pažįstamai ta idėja patiko, ir ji nė žodžiu nesiginčijo.
Bet esu tikras - stalčiuje ji išlaikys bažnyčioj užburtą plotkelį, o
Kūčių vakarą pagarbiai ir baikščiai jį pasiims, sulaižys, ir nieko
nesakę jie visi patyliukais suvalgys.
Iš tiesų jie valgys ne duoną, bet savo baimes ir magiją.
Kaip sunku savo įpročius pakeisti netgi tada, kai protu suvokiam jų absurdą!
Kai protas susiremia su vaizduote ir baimėmis, visada pralaimi protas.
Apie tai jau kalbėjome.
Norint laimėti, reikia tiesos.
Ir ne tik tiesos.
“Jūs sužinosite tiesą, ir tiesa padarys jus laisvus”, - pažadėjo Mokytojas.
Bet reikia tikėti Mokytoju.
Be jo siela taip ir paliks plotkelių vaflinėj.
Taigi Tikėjimas.

Rodyk draugams

Komentarai (10)

deimantukas2006-12-20 08:16

nelabai suvokiu,kas mane sustabdė gert ir aš pradėjau blaivėt:skausmas,nuo gėrimo-taip-labai skaudėjo.Bet kuo aš tikiu?Manęs dažnai paklausia-Deimantai,ar tu tiki Dievu?Kuo tu tiki?Negaliu vienareikšmiškai atsakyti į šį klausimą iki šiol,nors jau blaivėju daugiau,kaip tris metus.Kol kas tiksliai žinau,kad man patinka blaivybė,patinka blaivėjantis ir apysveikis mano protavimas(bent jau aš taip galvoju),patinka blaivia galva mastyti ir kažką veikti,o veikiant suvokti,ką darau ir nors trupučiuką įprasminti tai.

Anonymous2006-12-20 09:13

Jūs, Petrai, teisus. Tiesa- tai laisvė.Tikrai, nupirkta plotkelė lauks savo sunaikinimo ritualo per Kūčias. Suvokiu, kad lygiai taip pat pagarbiai galiu dalytis ir duonos riekele , ir pyrago gabalu.Gal net būtų ir skanesnis kąsnis.Bet įsikibus laikausi tų magiškų ritualinių tradicijų.Sunku man būti laisvam savo sprendimais. Deja.

aralzero

mewmew2006-12-20 10:45

Ir iš tiesų - kiek daug reikia žinoti, kad suprastum, jog nieko nežinai…

Reiktų ir man pabandyti pavaryti ant religijų, tradicijų, dar ko nors ten - populiaru šiais laikais. Tik… nesu tiek pažengusi, tiek tyrinėjusi ir gilinusis tos pačios "plotkelių" esmės ir prasmės, kad leisčiau sau rašinėti feljetonus apie plotkelius su uogienėm - o gal mano suvokimas yra itin paviršutiniškas? Gal aš kažko nesuprantu? O gal tiesiog nemėgčiau įžeisti nekaltų žmonių jausmų - religija, ko gero, pats intymiausias ir jautriausias dalykas tikinčio žmogaus dūšelėje…

Ne, rimtai, geriau bandysiu pavaryt ant narkOmanų ir jų tradicijų.

Nors ne, tie dar snukin įvažiuos- pavojinga. Katalikai saugiau.

Petras2006-12-20 11:01

Ne, Mewmew, katalikai nėra saugiau. Nežinau, ar yra kas nors kur nors sukūręs baisesnę religiją. Iki jos žmonės "tik" sunaikindavo priešus, o štai katalikų inkvizicija ištobulino kankinimo meną. Tai, ką požemiuose su aukomis darė naciai ir bolševikai - ikvizicijos vienuolių darbų tęsinys.

Tik dabar, kai pasaulis katalikų bažnyčiai nebeduoda tokių teisių, jos žiaurumas tarsi miega letargo miegu. Tačiau tai nereiškia, kad ji niekada neatgaus ankstesniųjų galių, ir jos baisiausios savybės vėl neprasiverš visa jėga.

O tu, Mewmew, gali ramiai laižyti savo stabus ir kviepuoti smilkalų magija - ačiū Dievui, nutildyta ir ateistų religija, prieš kitą pasaulio bažnyčią kovojusi nos pačios išrastais metodais.

Tegu tau padeda negyvi tavo stabai.

Anonymous2006-12-20 12:30

Štai tu juokiesi iš "stabmeldžių", kaip jie garbina negyvus "stabus", kaip jų fantazijas valdo Bažnyčia ir skatina baimes, bet ar tavo tikėjimas kitoks? Ar tavo dažnai minimas Draugas nėra toks pat fantazijos vaisius?

mewmew2006-12-20 13:40

Mielas Petrai,

nors nesu praktikuojanti jokios religijos, ir nesu intensyviai gilinusis į bet kurią iš jų, į Jūsų iškeltą tikėtinai retorišką klausimą atsakyti mano kompetencija tikrai leidžia: nugi JO, YRA BAISESNIŲ RELIGIJŲ. Ir toli ieškot nereikia.

"Iki tol žmonės tiesiog naikindavo", o štai viduramžiais… O štai inkvizicija… Viešpatie su viešpatyčiais. Viduramžiais ir kakutį, atleiskite, darydavo ne kultūringai tualete, popieruku nusišluostydami beigi undenuką nuleisdami ;)

Bet kokiu atveju, labai žavu ir miela, kad gavau leidimą naudotis (netgi su instrukcija, kuriais organais) savo stabukais. Labai brandu :)

Man įdomu kitkas - vat cituoju: "Šis puslapis skirtas tiems, kurie yra tikintys, bet nesusideda su jokia religija. Patys to nežinodami, jie atsidūrė arčiau Karalystės už visus kunigus, Rašto aiškintojus ir davatkas. Taip paskutinieji bus pirmi, o pirmieji - paskutiniai"

Taigi - kuo tiki autorius? Dievą ar savimi? Kuo remiamas tikėjimas, kuris pakankamai niekingai nukreiptas į didžiųjų religijų, taigi, ir jas tikinčių žmonių, paniekinimą ir pažeminimą?

Petras2006-12-20 14:04

Maniau, kad Mewmew nepaskaitė, kam yra skirtas šis puslapis ir pataikė ne ten. Juk būname išsiblaškę… Pasirodo, paskaitė ir žino, bet vis tiek lipa per galvą ir lenda su savo stabais.

Ko gero, tai būdinga visiems religinių vaizdinių, baimių ir afektų valdomiems žmonėms. Kai nebegali įspirti, išplėšti liežuvį, išmesti iš žmonių bendruomenės ar brolių vienuolių pavyzdžiu išbadyti akių, jie vis tiek lenda nekviesti su savo vienintele tiesa ir stengiasi bent apspjauti.

Neįsivaizduoju, kad aš galėčiau eiti į kokią bažnyčią ar į davatkų internetinį puslapį ir ten aiškinti žmonėms apie jų stabus ir kitą absurdą. Aišku, man to ir neleistų (bažnyčioje pačios davatkos neturi žodžio), bet man ir nepriimtinas brutalumas. Tegu jie garbina savo prasigėrusį ar neprasigėrusį kunigą, o aš turiu ką garbinti ir be stabų.

O sakynys iš mano puslapio pristatymo apie pirmuosius ir paskutinius, kuris taip sujaudino "nepraktikuojantį" kataliką Mewmew, iš tiesų yra ne pamno, bet Jėzaus.

Niekas taip nesuerzina religijos vergų, kaip Dievo Žodis.

mewmew2006-12-20 14:28

1. Internetas - vieša media priemonė. Čia gali rašyti bet kas ir bet ką, tuo labiau, kad blogas.lt suteikia galimybę komentuoti, išsakyti savo nuomonę vienu ar kitu klausimu.

2. Jau pasiskaičiau elgesio instrukcijas svečiams. Žavinga, žavinga. Tik galima buvo trumpiau - internetinė žurnalistika vertina lakonišką žodį - jei jau čia atėjai, paglostyk, o jei pasakysi žodį prieš - esi kiaulė.

3. Dalinantis epitetais ir titulais, dar kartą norėčiau priminti šios diskusijos po komentaru eigą: mewmew tik parašė, kad mėgtų taip pavaryti ant nekaltų žmonių, nes tai fun, bet kompetencija beigi kiti dalykai neleido. Už tąjį komentarą gavo palaižyti stabą (nuoširdžiai tikiuosi, kad ne blogo autoriaus :))) ir buvo išvadinta davatka (čia geriau už kiaulę ar blogiau?), nors komentaruose juodu ant balto buvo parašyta, kad mewmew jokiai religijai neprijaucia ir nepraktikuoja.

Petras2006-12-20 15:01

Mewmew, kad ir koks būrumei įžūlus, tavo taisyklės čia negalioja. Neprieštarausiu, jei kursi savo tasykles ir taikysi jas savo svetainėje. Priešingu atveju būsi išspirtas kaip ir daugybė kitų davatkų, mėginusių įvesti čia savo tavrką.

2ra - mewmew2006-12-20 20:07

Ko tu čia šokinėji kaip varlė ant dalgio? Tau Petras aiškina kaip pradinukei: bažnyčia plotkelius kepa, kad pinigo užsidirbtų, o tokioms kaip tu sukuria pasaką. Jei pasaka labai graži - bažnyčioje daugiau pinigų paliekma, jei pasaka - šiaip sau, ji apskritai išimama iš apyvartos. Šventam rašte parašyta:"nesukurk sau stabų". O tu turbūt eini į bažnyčią, mirkai pirštus į prišnerkštą mirkalą, žegnojies medinei stovylai, ir dar, neduokdie, kojas jai bučiuoji.

Dievas - ne bažnyčioje, jis - tavyje. Jis tiesiog visur esantis ir visaapimantis. Ir kad pajustum Jo duonos-kūno-skonį burnoj, nereikia nei plotkelio pirkti, nei kūčių vakarienės. Reikia tiesiog kandant kąsnį pagalvoti, kad jis - gyvybės dalis, kuri per Dievo mintį ir žmogaus darbą į tave atėjo, kad pasotintų tavo kūną, idant šis galėtų gyventi, mąstyti, kurti. Juk tai taip paprasta…

Rašyti komentarą

Tavo komentaras